تاريخ : چهار شنبه 27 اسفند 1393برچسب:عکس,تصویر, | 22:39 | نویسنده : اعضای فعال کانون |
رشد روزافزون طلاق و آمارهای نگران کننده از جدایی زودهنگام زوجهای جوان،  ...
حکایت از این موضوع دارد که به واسطه وجود ابزارهای ارتباطاتی گسترده و متنوع، «سبک زندگی اسلامی» و تأکید اسلام بر انسجام خانواده - که ریشه در باورهای عمیق دینی دارد- در معرض خطر قرار گرفته است.

 



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 26 اسفند 1393برچسب:مبغوض ترین حلال،آمارطلاق، خانواده, | 11:18 | نویسنده : اعضای فعال کانون |
یکی از اعمالی که چه در قرآن کریم و چه در گفتار ائمه اطهار (ع) فراوان مورد نکوهش و متعاقباً عقوبتی سخت برای آن در نظر گرفته شده است شرابخواری و استفاده از مسکرات می باشد.

در این باره از حضرت محمد (ص) نقل شده است که ایشان فرموده اند: همانا درباره ی شراب ده گروه مورد لعن می باشند:

1-کسی که درخت آن را به منظور استفاده برای شراب کاشته است.

2-کسی که آن درخت را حرس و اصلاح نموده است.

3-کسی که شراب را می فروشد.



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 20 اسفند 1393برچسب:روایت, عقوبت, شرابخواری, | 23:6 | نویسنده : اعضای فعال کانون |

کلینی در کتاب گرانسنگ کافی (یکی از چهار کتاب حدیثی مهم تشیع) نوشته است: سلیمان‌بن ‌جعفر جعفری گوید، به همراه امام رضا(ع) به دنبال انجام کاری بودم. پس (از انجام کار) خواستم به منزل برگردم، حضرت فرمود: «از این تصمیم منصرف شو، با من باش و امشب را نزد من بمان.» با ایشان رفتم.

هنگام غروب آفتاب بود که حضرت وارد خانه شد و دید که غلامانش مشغول ساختن اتاقکهایی از گل برای نگهداری علوفه چهارپایان و چیزهای دیگر هستند. در این هنگام چشم حضرت به کارگر سیاهی افتاد که از غلامان حضرت نبود. فرمود: «این مرد که با شماست، چه می‌کند؟» گفتند: «کمکمان می‌کند و (در برابر آن) چیزی به او می‌دهیم.» فرمود: «آیا اجرتش را با او طی کرده‌اید؟» گفتند: «نه. او به هرچه عطایش کنیم، رضایت می‌دهد.»

حضرت ناراحت شد. گفتم: «فدایت شوم، چرا خود را ناراحت می‌کنید؟» فرمود: «من بارها اینها را از چنین کاری نهی کرده‌ام (و دستور داده‌ام) کسی را به کاری وادار نکنند، جز آنکه اجرتش را طی کنند. بدان که هر کس برایتان کاری انجام داد بدون آنکه اجرتش را طی کنید بعداً اگر سه برابر اجرتش را هم به او بدهید تصور می‌کند که کم داده‌اید! اما اگر با او طی کنید، سپس همان اجرت را به او بدهید از شما بابت ادای اجرت تشکر خواهد کرد و در این صورت اگر به اندازه دانه (گندمی) به او اضافه بدهید، آن ‌را از سوی شما می‌داند (و با دیده تشکر به شما نگاه می‌کند) و معتقد است که شما به او اضافه داده‌اید.»

نویسنده : نخعی



تاريخ : چهار شنبه 20 اسفند 1393برچسب:روایت ،امام رضا،کارفرما, | 22:35 | نویسنده : اعضای فعال کانون |
بنا به روایات رسیده از ائمه اطهار (عَلیه السَلام) هر عملی آثار دنیوی و اخروی خود را به همراه دارد چنانچه انجام دادن صله رحم، دادن صدقه، شادکردن والدین، با وضو بودن و زیارت قبر سیدالشهدا (عَلیه السَلام) موجبات طول عمر را به همراه دارد.

صله رحم

یکی از اعمالی که علاوه بر قرآن در گفتار ائمه اطهار (عَلیه السَلام) پیوسته بر آن تأکید شده است، به جا آوردن صله رحم می باشد، حضرت محمد (صَلى الله عَليه وَ آله) در این باره فرموده اند: صله رحم، مایه ی آبادی خانه ها و موجب افزایش عمرهاست، گر چه انجام دهندگان آن مردمان خوبی نباشند، و نیز امیرالمؤمنین علی (عَلیه السَلام) به نوف بکّالی فرمودند: یا نَوفُ صِل رَحِمَکَ یَزیدُ اللهُ فی عُمرِک؛ ای نوف؛ صله رحم را انجام ده، چرا که خداوند بر عمر تو می افزاید.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 19 اسفند 1393برچسب:طول عمر،صدقه،روایت, | 23:33 | نویسنده : اعضای فعال کانون |

دین اسلام که برای جزء جزء زندگی بشر برنامه دارد، لباس و پوشاک او را نیز از نظر دور نداشته که با توصیه آن می توان بهترین لباس ها را بر عید نوروز تهیه کرد.

قرار گرفتن در آستانه سال نو معمولا همزمان است با خرید لباس و تهیه پوشاک برای ورود به سالی جدید که مرور بر آموزه های دین در این باره ما را در تهیه بهترین البسه یاری می کند.

مسئله پوشش در اسلام از چنان جایگاهی برخوردار است که حتی در قرآن آیاتی به آن اختصاص داده شده است.

خداوند در آیه 26 سوره مبارکه اعراف می فرماید: «اى فرزندان آدم! ما براى شما پوشاكى فرو فرستاديم كه عورت شما را مى پوشاند و نيز جامه هاى زيبا و نرم. و جامه تقوا، اين براى شما بهتر است. اين از نشانه هاى خداست شايد كه پند گيريد».

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «از محبوبترين جامه هاى شما نزد خدا، جامه سفيد است. پس با جامه سفيد نماز بخوانيد و مردگان خود را در پارچه سفيد كفن كنيد.»

امیرمومنان علی (ع) نیز درباره لباس فرموده اند: «لباس پنبه اى بپوشيد، كه آن لباس رسول خدا صلى الله عليه و آله و لباس ماست. رسول خدا صلى الله عليه و آله لباس پشمى و مويين نمى پوشيد مگر اين كه علتى (بيمارى) در كار بود.»

امام صادق (ع) درباره انتخاب جنس لباس می فرمایند: «كتان از لباس هاى پيامبران است و گوشت را مى روياند.»

پیامبر خدا (ص) نیز در این باره می فرمایند: «اى ابوذر! لباس زبر بپوش و جامه درشت و ضخيم بر تن كن تا فخر و غرور به وجود تو راه نيابد.»

امام صادق (ع) می فرمایند: «لباسى بپوش كه نه به آن شهرت پيدا كنى و نه باعث خفّت تو شود.»

پيامبر خدا (ع) از پوشيدن دو نوع لباس نهى فرمودند: «لباسى كه به زيبايى شهره (انگشت نما) باشد و لباسى كه به زشتى شهره باشد.»

منابع: کافی - کنزالعمال - امالی طوسی



تاريخ : سه شنبه 19 اسفند 1393برچسب:لباس، عیدنوروز, | 23:28 | نویسنده : اعضای فعال کانون |

 افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند طی سالهای اخیر موجب شده است در موارد متعدد کاربران با مشکل هنگ کردن گوشی مواجه شوند.

پائین آمدن سرعت گوشی و هنگ کردن‌های متعدد از جمله مشکلاتی است که بسیاری از صاحبان گوشی‌های هوشمند با آن درگیرند، اما شاید با رعایت نکاتی کوچک بتوان تا حد زیادی این مشکل را برطرف کرد.


بنا بر اظهارات کارشناسان، در اکثر مواقع یکی از مهم ترین دلایلی که باعث کند شدن یا هنگ کردن گوشی یا تبلت‌ها می‌شود استفاده بیش از حد از حافظه داخلی آنهاست.


در حال حاضر با توجه به نرم‌افزارها و بازیهای متعدد موجود در بازار....



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 16 اسفند 1393برچسب:راه های مقابله با هنگ کردن گوشی,چرا گوشی هنگ می کند,گوشی, | 11:1 | نویسنده : اعضای فعال کانون |

 گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org  درخت، موهبتی است که خداوند آن را برای آسایش و آرامش بشر آفریده و فایده های فراوانی دارد چراکه بسیاری از نیازهای انسان را برآورده می کند. دیدن مناظر زیبای درختان در طبیعت، دل و جان انسان را صیقل داده و آرامش خاصی بر قلب او حاکم می کند. درخت، از آفریده های زیبای خداوندی و یکی از مظاهر عظمت و قدرت پروردگار است که وجودش گواهی بر یگانگی خالق هستی است.
     درختان، از پربارترین و زیباترین نعمت های الهی هستند و با توجه به آثار فراوانی که برای زندگی بشر و سایر موجودات زنده دارند، از منابع طبیعی و جزء ثروت های ملی هر کشوری هم به شمار می آیند. در نتیجه، حفاظت و نگهداری از آن ها، وظیفه ای ملّی و همگانی است. افزون بر آن، پاسداری و توسعه این نعمت الهی، شکر و سپاس از خالق یکتاست. در آموزه های حیات بخش ادیان آسمانی، به ویژه دین مبین اسلام، فراوان به این امر توصیه شده است.

درختکاری سنت حسنه ای است که باید آن را احیا کرد. احادیث زیادی درباره درختکاری آمده است. از رسول الله (ص) نقل شده است که ایشان فرموده اند: هر مسلمانی که درختی بکارد یا کشاورزی کند در برابر هر مقدار از آن که انسان - پرنده یا حیوانی بخورد خداوند پاداش صدقه به وی خواهد داد.

روایت دیگری از رسول الله (ص) وجود دارد که ایشان فرموده اند: اگر عمر جهان پایان یابد و قیامت فرارسد و یکی از شما نهالی در دست داشته باشد چنان چه به قدر کاشتن آن فرصت داشته باشد باید فرصت را از دست ندهد و آن را بکارد.

 

 

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 14 اسفند 1393برچسب:درختکاری , ارزش درختکاری ,هفته درختکاری, | 21:53 | نویسنده : اعضای فعال کانون |

امام حسن مجتبي(ع) و امام حسين(ع) در ايام کودکي بيمار شدند و پيامبر اکرم(ص) به همراه برخي صحابه از آنان عيادت نمودند و آن گاه پيامبر(ص) به پدرشان حضرت علي(ع) فرمود: اگر براي بهبود آنان نذري نمايي، اميد است خداوند سبحان زودتر شفا عنايت کند.

حضرت علي(ع) گفت:اي رسول خدا(ص)! براي شفاي آن دو نذر مي کنم که سه روز روزه شکر به جاي آورم. حضرت فاطمه زهرا(س)و خدمتکارش فضه نيز به مانند حضرت علي(ع) نذر کردند.

چند روزي نگذشت که...



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 14 اسفند 1393برچسب:هل اتی,اهل کسا,ماجرای 3 روز روزه اهل کسا,نزول سوره «هل اتي», | 21:10 | نویسنده : اعضای فعال کانون |
انسان اهل نماز چون به طهارت رسیده از گناه و معصیت خدا معصوم می شود، در حقیقت نماز دژ و قلعه ای است که گناه را از نمازگزار دور می کند، همانطور که قرآن فرمود: «إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاء وَالْمُنكَرِ».
تاکید بر نماز در میان سایر فرایض الهی قطعا بی دلیل نبوده و در پس این همه تاکید، توصیه و سفارش قرآن و روایات و سخن بزرگان، دنیایی از اسرار و رموز نهفته است که با دانستن آنها می توان سبکی الهی از زندگی را رقم زد.

اسرار نماز به چه معنا است و چه بعدی از این فریضه الهی را در بر می گیرد؟

وقتی سخن از سرّ نماز به میان می آید بحث از آثار نیست، بلکه به باطن و درون نماز کار دارد؛ زمانی ما از آثار نماز سخن می گوییم یعنی آنچه بر نماز مترتب است اما اسرار نماز در ذات نماز و از لایه های پنهان آن است و هرگز از نماز جدا نبوده بلکه این ها دو روی یک سکه اند؛ به عبارت بهتر افعال نماز و اذکار آن در ظاهر این فریضه است همچون رکوع، سجده و ...


ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 9 اسفند 1393برچسب:سبک زندگی اسلامی،گناه ،نماز, | 23:17 | نویسنده : اعضای فعال کانون |

 دوران ظهور دروان بالندگی و ترقی زنان

-حضور زنان در کنار حضرت مهدی نشان از منزلت،جایگاه و شایستگی زنان دارد که حتی در دوران ظهور هم به درجات و مقام های والاتری نایل می آیند .

دوران ظهور در دوران بالندگی و ترقی زنان می باشد آنان پس از دوره ظلمانی و خردکننده آخر الزمان دوباره به جایگاه رفیع خود برمی گردند .زندگی آنها سرشار از علم شده و در کمال امنیت و رفاه قرار میگیرند  یعنی زنان دوران ظهور و جامعه دوران ظهور جبران انسانهای منحرف آخر الزمان را می کنند.امام باقر (ع) در این باره فرموده اند:


ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 9 اسفند 1393برچسب:امام زمان،زنان انتظار،ویژگی های منتظران, | 22:33 | نویسنده : اعضای فعال کانون |
عوامل بسیاری هستند که بر پذیرش و اجابت دعا موثرند گاه ممکن است انجام عملی یا بی توجهی به فریضه ای خاص باعث شود حتی دعای پاکان و صالحان نیز پذیرفته نشود.
یکی از واجبات دین مبین اسلام که در آیات و روایات، فراوان مورد توصیه و تاکید قرار گرفته، امر به معروف و نهی از منکر است به گونه ای که در روایات معصومین (ع) و اقوال بزرگان بارها این مسئله تصریح شده است.

خداوند متعال در آیه 104 سوره مبارکه آل عمران می فرماید: «وَ لْتَكُنْ مِنْكُمْ اُمَّةٌ يَدْعُونَ إلَى الْخَيْرِ وَ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أُولئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ»؛ «بايد از ميان شما گروهى باشند كه به خير دعوت كنند و به خوبى فرمان دهند و از بدى باز دارند. اينان رستگارانند».

امیرمومنان علی (ع) می فرمایند: «نهايت دين، امر به معروف و نهى از منكر و بر پا داشتن حدود [الهى] است.»

پيامبر خدا (ص) می فرمایند: «جبرئيل نزد من آمد و گفت: اى احمد! اسلام ده بخش است... هفتمين بخش آن امر به معروف است و آن [نشانگر] وفاست.»

همان حضرت (ص) همچنین فرموده اند: «خداوند تبارك و تعالى مؤمن ضعيفى را كه هيبت و صلابت ندارد دشمن مى دارد. او كسى است كه نهى از منكر نمى كند.»

امیرمومنان علی (ع) نیز فرموده اند: «و هر كه نهى از منكر كند، بينى كافران (منافقان) را به خاك مالد.»

رسول اکرم (ص) می فرمایند: «محبوبترين جهاد نزد خداوند عزّ و جلّ، سخن حقى است كه به پيشواى ستمگر گفته شود.»

آموزه های روایی همچنین عواقب سوء بی توجهی و عدم اهتمام نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر را گوشزد کرده اند.

رسول گرامی اسلام (ص) در این باره می فرمایند: «هرگاه [مردم] امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند، خداوند بَدان آنها را بر ايشان مسلط گرداند، و در اين هنگام نيكانشان دعا كنند و دعايشان مستجاب نشود.»

منابع:  غررالحکم --- نهج البلاغه --- کنزالعمال



تاريخ : پنج شنبه 7 اسفند 1393برچسب:امربه معروف، دعا, | 22:33 | نویسنده : اعضای فعال کانون |
راه های بسیاری برای جلب نظر دیگران و راه یافتن به قلب های مردم وجود دارد تا با ساده ترین راه ها نه تنها محبت زمینیان بلکه محبت آسمانیان را نیز با خود همراه کنی.
یکی از مهمترین ارزش های اسلامی عدالت است و تا جایی اهمیت دارد که اقامه عدل یکی از وعده های الهی در حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) بیان شده است.

امیرمومنان علی (ع) می فرمایند: «عدالت، شالوده اى است كه جهان بر آن استوار است.»

فاطمه زهرا (س) می فرمایند: «خداوند عدالت را براى آرامش دل ها واجب فرمود.»

رسول اکرم (ص) نیز درباره اهمیت عدالت فرموده اند: «عدالت، حفاظى نگاه دار و بهشتى ماندگار است.»

همان حضرت (ص) همچنین می فرمایند: «يك ساعت عدالت، بهتر از شصت سال عبادت است كه شبش به عبادت و روزش به روزه دارى بگذرد و يك ساعت بى عدالتى در حكومت (داورى) نزد خدا سخت تر و سنگين تر از شصت سال گناه است.»

امیرمومنان علی (ع) می فرمایند: «به سبب عدالت، بركت ها دو چندان مى شود.»

و نیز فرموده اند: «عدالت، رأس ايمان و مجمع نيكي ها است.»

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «آنچه براى خود نمى پسندى، براى ديگرى هم مپسند و آنچه براى خود دوست دارى، براى برادرت نيز دوست بدار، تا در قضاوتت عادل باشى و در عدالتت دادگر و نزد آسمانيان دوست داشتنى و در دل هاى زمينيان محبوب.»

منابع: غررالحکم -- علل الشرائع --- میزان الحکمه 



تاريخ : پنج شنبه 7 اسفند 1393برچسب:عدالت ،گفتمان عدالت, | 22:25 | نویسنده : اعضای فعال کانون |
دالیا مجاهد، مشاور اوباما معتقد است: زنانی که حجاب را رعایت می‌کنند آن را تنها با تقوا همراه نمی‌دانند بلکه همراه آن «اعتماد به نفس» و «کرامت» را می بینند.
 
به گزارش شفقنا، دالیا مجاهد کارشناس سرشناس آمریکایی مصری الاصل، رییس و مدیر اجرایی انجمن مجاهد (شرکت آموزش اجرایی و مشاوره متخصص جوامع مسلمان و خاورمیانه) مستقر در واشنگتن دی. سی است. وی مدیر اجرایی پیشین و تحلیلگر ارشد مرکز مطالعات اسلامی گالوپ است که در آنجا تحلیل پیمایش های جهان بینی مسلمانان در آمریکا و اروپا را سرپرستی می کرد. همراه با جان اسپوزیتو کتاب مهم «چه کسی برای اسلام حرف می زند؟ میلیون ها مسلمان در واقع چگونه می اندیشند» را نوشت.


ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 7 اسفند 1393برچسب:اسلام،حجاب،کرامت, | 22:10 | نویسنده : اعضای فعال کانون |

بنا بر روایات رسیده از ائمه اطهار (ع) جهنم دارای هفت طبقه می باشد که هر یک از طبقات آن برای گروهی خاص تدارک دیده شده است و هر یک از این طبقات دارای ویژگی های مختص به خود نیز می باشد.

در این باره از امام باقر (عَلیه السَلام) روایت شده است که ایشان فرموده اند: خداوند برای دوزخ هفت طبقه (در) قرار داده است که آن ها عبارتند از:

1- جَحیم: آن بالاترین طبقه می باشد که اهل آن بر روی تخته سنگی می ایستند که از شدت حرارت آن، مغز سرشان به جوش می آید؛ مانند به جوش آمدن دیگ بر روی آتش.

2- لَظی: و آن مملو از شعله های سوزان آتش است که دست و پا و پوست را می کند و در خود ذوب می نماید و در آن کسانی که به فرمان خداوند پشت کرده و یا در پی جمع آوری اموال و ذخیره آن بوده اند جای می گیرند.

3- سقر: آن آتشی است که نه چیزی را باقی می گذارد و نه چیزی را رها می کند و آن آتش پوست تن را به کلی دگرگون می سازد و نوزده تن از فرشتگان عذاب بر آن گمارده شده اند.

4- جطفه: که عبارت باشد از آتش خُرد کننده ای که شعله هایی می افکند که هر یک به بلندی کاخی عظیم می باشد و اهل جهنم به وسیله ی آن عذاب می شدند.

5- هاویه: در آنجا گروهی جای دارند که دست به دعا برمی دارند و می گویند: مالکا؛ به فریادمان برس؛ پس در جواب آن ها ظرف های زرد رنگ آتشین به آن ها می دهند که محتوی آن زردآبه و چرکی است که همچون مِسِ گداخته بر بدنشان جاری می شود.

6- سعیر: و در آن طبقه نیز آتشی گداخته قرار دارد که شامل سیصد سراپرده از آتش است.

7- جهنم: و آن چاهی است در که چون دهان باز کند، آتشی از آن زبانه می کشد که دردآورترین آتش برای اهل آن می باشد.

منابع:  1- علامه مجلسی. بحارالانوار، ج 8:   289      ( 2- محمدی. جهنم میعادگاه پیروان شیطان: 132.)  نویسنده : نخعی

 



تاريخ : پنج شنبه 7 اسفند 1393برچسب:جهنم,آتش,عذاب, طبقات, | 21:52 | نویسنده : اعضای فعال کانون |
سیمای زینب کبری (س) در کلام معصومین (ع)؛ 
زینب(س)، دانای بی همتا

 پیامبر خدا و اهل بیت علیهم السلام انسان کامل و اسوه حسنه هستند و آنان که در مکتب اهل بیت(ع) تربیت شده و انسان کامل شده اند، نشان دهنده امکان تربیت و تعالی و تحقق انسان کامل‌اند.

 این اسوه ها راهنمای سبک زندگی اسلامی و عامل نشاط و پویایی و تحرک بشریت در طریق زندگانی برتر و سازنده شخصیت‌های ماندگار در خانواده و جامعه می باشند.از ستارگان درخشان مکتب تربیتی اهل بیت علیهم السلام زینب کبری سلام ا... علیها است .او در خانه امام علی (ع)و فاطمه زهرا (س)رشد یافت و شناخته شد و انسان کامل و نمونه گردید.

 بنابراین او برای همه مسلمانان و مردم جهان اسوه حسنه جاویدان و ابدی است. بهترین راه شناخت سیمای تابناک حضرت زینب سلام ا... علیها مطالعه آثار اهل بیت علیهم السلام است. زینب کبری(س) در کلام و سیره پیامبر خدا و امامان علیهم السلام جایگاه بی نظیری دارد.

 



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 4 اسفند 1393برچسب:حضرت زینب, زینب(س),روزپرستار,سیمای حضرت زینب, | 23:43 | نویسنده : اعضای فعال کانون |
  تاریخچه ساخت

بنای مرقد امامین عسکریین(ع) توسط ناصر الدوله حمدانی شیعی، برادر سیف الدوله، ساخته شد. او در ۳۳۳ ق، اطراف سامراء را دیوار کشید.(موسوی الزنجانی، جوله فی اماکن المقدسه، ۱۲۵) قبه ای برای حرم بنا کرد و روی صندوق قبر پوشش قیمتی قرار داد و خانه هایی را در اطراف حرم برای زائران ساخت.

از دیگر پادشاهان آل بویه که در این راه منشأ اثر شد، می توان معزالدوله را نام برد. او در ۳۳۷ (ق) گنبد و صحنی برای حرم ساخت و حوض و سردابی در آن تعبیه کرد و ضریحی از چوب پیرامون قبر برافراشت.(میلانی، عتبات عالیات عراق، ۱۷۶ ـ ۱۷۶؛ مصلح الدین مهدوی، همان ۲۸) این سومین عمارتی بود که برپا می شد.عضد الدوله دیلمی، اقدام های زیادی در بازسازی و توسعه حرم امامان شیعه انجام داد که می توان به کارهای او در خصوص حرم امام حسین(ع) و امام علی(ع) اشاره کرد. وی در تزیین و تجهیز حرم عسکریین(ع) نیز تلاشهای بسزایی کرد. در ۳۶۸ ق حرم را با ساج تزیین نمود و ضریح را با پارچه دیبا پوشانید، رواق و صحن را بازسازی کرد و پیرامون صحن را نیز دیوار کشید. از دیگر کارهای او بازسازی گنبد و ضریح مرقد بود(موسوی الزنجانی، همان، ۱۲۶؛ مصلح الدین مهدوی، همان، ۳۰) که عمده این کار را با طرح و نقشه های جدیدی به اجرا درآورد. این کار هفت سال طول کشید که ساختار اصلی آن هم چنان موجود است.

 آن جنایت هولناک

9 سال پیش در بیست و سومین روز از ماه محرم،( مصادف با ۳ اسفند ماه ۸۴)اشغالگران و تروریستهای مزدور آنان، در جنایتی هولناک، در شهر سامرا، حرم مطهر حضرت امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) با انفجار مهیبی تخریب کردند و لعن و ننگ و نفرین ابدی را برای خویش خریدند.

قسمت‏‌هاى زیادى از گنبد طلاپوش سامرا از بین رفت، یکى از گلدسته‏‌ها فرو ریخت، سرداب ویران شد و قلب‏‌هاى بسیارى شکست. آن شب سامرا عزادار شد. نجف و کاظمین و کربلا و بقیع عزادار شدند، شیعه عزادار شد. آن شب بشریت براى همیشه تاریخ عزادار شد.

این اهانت به حرم ائمه معصومین(ع) تقریباً در طول تاریخ بی‌همتاست و جز اهانت و‌ها‌بیان سلفى و حکام بنى‌العباس به مرقد حضرت امام حسین در کربلا، نظیرى براى آن نمی ‏توان یافت.

گذر زمان در شهرهای گوناگون عراق و بالا رفتن فهم عمومی مردم این کشور، اسناد و مدارک جدیدی را از توطئه‌های مذهبی و سیاسی این کشور مبنی بر مخالفت با بازسازی حرمین عسکریین آشکار می کند اما اکنون پس از گذشت9 سال، این حرم شریف با نظر حضرت صاحب الزمان(عج) با کمک دوستداران خاندان عصمت و طهارت (ع) دوباره در حال بازسازی است.



تاريخ : دو شنبه 3 اسفند 1393برچسب:حرم عسکریین،سامرا, | 23:31 | نویسنده : اعضای فعال کانون |

درباره سوال قبر و کیفیت آن چند قول وارد شده است:

 بعضی گفته‌اند: روح وارد جسد می‌شود همان طور که در دنیا بوده، او را می‌نشانند و از او سوال می‌کنند.

عده‌ای گفته‌اند: روح تا سینه داخل بدن می‌شود و از او سوال می‌نمایند.

قول سوم این‌که: سوال قبر از روح است نه از جسم.

قول چهارم این‌که: روح بین جسد و کفن واقع می‌شود در این حال از او سوال می‌کنند. در میان این چهار قول به نظر می‌رسد قول سوم از همه صحیح‌تر باشد.

 در این باره به چند روایت از معصومین(ع) اشاره می‌کنیم:

 پیامبر خدا(ص) فرمودند: "نخستین مرحله عدالتِ آخرت، قبر است که گمنام و نامدار نمی‏‌شناسد1".

 پیامبر خدا(ص) همچنین درباره این که قبر، چندمین منزل آخرت است؟ می‌فرمایند: " قبر، نخستین منزل آخرت است. اگر کسی از آن به سلامت رسد، منازل بعد آن آسانتر است و اگر به سلامت نرسد، دشواری منازل بعدی کمتر از آن نیست2".

 یکی از سوالاتی که پرسیده می‌شود این است که در قبر از چه چیزهایی سؤال می‌شود؟ امام صادق(ع) در روایتی در این باره چنین فرمودند: " از مرده در گورش پیرامون پنج چیز سؤال می‏‌شود: از نمازش، زکاتش، حجّش، روزه‏‌اش و ولایتش نسبت به ما خاندان. پس، ولایت از گوشه قبر به آن چهار چیز گوید: هر یک از شما کم و کاستی داشتید، کامل کردن آن به عهده من3".

 امام کاظم(ع) نیز در کنار گوری چنین فرمودند: "چیزی که پایانش این است، سزاست که از همان آغاز دل از آن بر کَند و چیزی که آغازش این است، سزاست که از پایانش ترسید4".

 منابع روایات:

 1- مستدرک الوسائل: 2 / 475 / 2502 منتخب میزان الحکمة: 456

 2- بحارالأنوار: 6 / 242 / 64 منتخب میزان الحکمة: 456

 3- الکافی: 3 / 241 / 15 منتخب میزان الحکمة: 456

 4- معانی الأخبار: 343 / 1 منتخب میزان الحکمة: 456



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 3 اسفند 1393برچسب:سوال قبر، شب اول قبر،نکیر ومنکر،فشارقبر, | 22:8 | نویسنده : اعضای فعال کانون |

با مصرف 7 وعده میوه و سبزی،عمر طولانی تری داشته باشید.با مصرف 7 وعده میوه و سبزی،عمر طولانی تری داشته باشید

پژوهشگران اسپانیایی اعلام کردند که بیشتر مردم تلاش می کنند 5 وعده میوه و سبزیجات در روز مصرف کنند، اما نتایج تحقیقات جدید تأثیر مصرف 7 وعده میوه و سبزیجات را در افزایش طول عمر ثابت کرده است. تحقیقات نشان می دهد افرادی که به طور متوسط هفت بار در روز میوه و سبزیجات می خورند یک سال بیش از سایرین زندگی می کنند. این تحقیقات همچنین نشان داده است که خوردن میزان زیادی از میوه و سبزیجات بدن را نسبت به بیماری های قلبی محافظت می کند.

محققان در دانشکده سلامت عمومی مرکز ثبت اطلاعات سرطان در گرانادا با بررسی 25 هزار و 682 هزار مورد مرگ و میر بین 451 هزار و 151 نفر در یک دوره 13 ساله به این نتایج جدید دست یافته اند.




ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 3 اسفند 1393برچسب:طول عمر ،خواص سبزیجات،سلامت بدن, | 15:53 | نویسنده : اعضای فعال کانون |

راز طول عمر چیست؟، طول عمر، عمر، عمر طولانی، افزایش عمر

آیا تاکنون از خودتان پرسیده اید که رازهای سلامتی و طول عمر در سالم ترین افرادی که معمولا تا 100سالگی عمر می کنند، چیست؟

راز طول عمر چیست,راز طول عمر در چیست,راز طول عمر,راز طول عمر انسان,راز طول عمر آخوند,راز طول عمر امام زمان,راز طول عمر جنتی,راز طول عمر کلاغ,راز طول عمر ژاپنیها,راز طول عمر چینیها,راز طول عمر زیاد,راز

آمارها نشان می دهد که این افراد معمولا با خطر ابتلا به امراض قلبی مواجه نمی شوند. همچنین در این افراد احتمال ابتلا به سرطان های سینه و پروستات 80درصد و احتمال بروز سرطان های روده با تخمدان نیز 50 درصد کمتر از دیگر مردم است اما راز پنهان این مصونیت چیست؟
به گزارش پایگاه اینترنتی کامن سنس، احتمالا شما هم برخی از این اسرار را می دانید اما در این مقاله به مهم ترین آنها اشاره شده تا با یادآوری آنها، انگیزه بیشتری برای بکار بستن این اسرار در زندگی خود، پیدا کنید و در نهایت از سلامتی کامل جسمی و روانی لذت ببرید. این اسرار عبارتند از:
1-مثبت اندیشی: سالم ترین افراد این باور قدیمی را حفظ کرده اند که همه کارها و امور در این دنیا به بهترین شکل ممکن پیش می روند و همه چیز در این عالم در سرجای خود قرار دارد. بنابراین با این نگرش مثبت، دیگر نیازی به نگران بودن نیست. این راز «شماره یک» در سلامتی است.
2-برقراری روابط اجتماعی سالم؛ این افراد اغلب با دوستان و خانواده های خود کنار هم جمع می شوند و به سرگرمی، شوخی و گفت وگو می پردازند. آنها در این شرایط از حمایت گروهی بهره مند می شوند و از اجتماعی بودن لذت می برند. بسیاری از مطالعات نشان داده است که روابط اجتماعی خوب، خنده زیاد و یک زندگی گروهی فعال و سالم، افراد را سالم تر کرده و عمر آنها را بیشتر می کند.
3-یک رژیم غذایی سالم؛ این مورد قطعا یک راز نیست بلکه یک توصیه همیشگی است که با وجود اهمیت زیاد، اغلب ما از آن غفلت می کنیم. سالم ترین افراد هر روز یک رژیم غذایی سالم، ساده و سبک را دنبال می کنند. آنها عمدتا میوه و سبزی می خورند که سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند و همچنین ماهی می خورند که یک مقالات پزشکی و بهداشتی - غنی از اسیدهای چرب امگا-3 محسوب می شود. به علاوه رژیم غذایی این افراد حاوی کالری پایین است. رژیم غذایی کم کالری نقش مهمی در حفظ سلامت و افزایش طول عمر دارد.
4-تحرک و فعالیت بدنی دائمی، اشخاص سالم اگرچه به آرامی کار و زندگی می کنند و استرس کمی هم دارند اما با این حال تحرک بدنی زیادی دارند. البته این تحرک شامل ورزش سنگین نمی شود بلکه عبارت از پیاده روی، باغ داری و یا هنرهای رزمی سنتی است.
5-سیگار را فراموش کنید. افرادی که با وجود سن بالا در بهترین وضعیت سلامتی هستند در طول عمر خود به سراغ هیچ نوع دخانیات یا نوشابه های الکلی نرفته اند.



تاريخ : یک شنبه 3 اسفند 1393برچسب:سلامتی،طول عمر،رازطول عمر, | 15:3 | نویسنده : اعضای فعال کانون |

سالمندان به طور عموم، از احترام برخوردارند، اگر پدر و مادر باشند که این وظیفه، سنگین‌تر و مسؤولیت مضاعف‌تر است.

در دین مبین اسلام نسبت به رعایت حقوق سالمندان سفارش و تأکید فراوانی شده است. در قرآن کریم بارها در این خصوص به ادب، نیکی و احسان سفارش شده بویژه در مورد پدر و مادر که حق عظیمی برگردن فرزندان خود دارند. در سوره اسرا به فرزندان هشدار داده شده که مبادا در دوران پیری و سالمندی کمترین اهانتی به پدران و مادران روا نمایند یا با لحنی زننده و نامناسب که رنجش آنها را بر انگیزد سخن گویند و احترام آنان را به جا نیاورند.

امام علی (ع) درباره مقام سالمندان فرموده‌اند: «وقار پیری، نزد من دوست داشتنی‏‌تر از نشاط جوانی است.»

پیامبراکرم (ص) نیز در احادیثی فرموده‌اند: «احترام به سالمندان امت من احترام به من است.»‌

«وجود پیران سالخورده بین شما سبب افزایش رحمت و لطف پروردگار و گسترش نعمتهای الهی بر شماست.»

« احترام گذاشتن به مسلمان مو سفید و سالخورده از جمله تجلیل خداست و از ما نیست کسی که بزرگسال ما را احترام نکند و به خردسال ما مهربانی نکند.»

« یک پیر در میان اصل و خانواده خود، چون پیامبری در میان امت خویش است.»

نویسنده : نخعی



تاريخ : یک شنبه 3 اسفند 1393برچسب:سالمندان ،احترام, | 14:46 | نویسنده : اعضای فعال کانون |
جبرئیل، میکائیل، اسرافیل و عزرائیل، ملائکی می باشند که به آن ها رئوس ملائکه اطلاق شده است چنانچه این امر در آیات قرآن کریم و گفتار ائمه اطهار (ع) اشاره گردیده، به نحوی که رجالی تهرانی می نویسد: در روایات و اخبار به این چهار ملک مقرب معروف، به صراحت اشاره شده است. از جمله روایتی از رسول گرامی اسلام (ص) وارد است که فرمودند: خداود متعال از هر چیزی چهارتا را اختیار و انتخاب فرموده و از فرشتگان نیز جبرئیل و میکائیل و اسرافیل و ملک الموت (عزرائیل) را اختیار کرده است.


ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 2 اسفند 1393برچسب:عزرائیل،اسرافیل،جبرئیل،میکائیل،فرشتگان, | 23:44 | نویسنده : اعضای فعال کانون |
سوم اسفند ماه در یاد و خاطره شیعه یکی از تلخ‌ترین روزهای تاریخ است، در این روز، حرمین عسکریین(ع) در سامرا توسط وهابیون تکفیری با انفجار تخریب شد،  ...

آیت ا... حسینی قزوینی در سالروز این مصیبت مطالبی رابه شرح ذیل  بیان نمودند.

 فاجعه‌ای که در سامرا و برای حرمین عسکریین(ع) رخ داد ریشه در چه افکار و آرایی داشت و چه اندیشه‌ای چنین فاجعه دردآور و تلخی را رقم زد؟

- درباره تخریب حرمین عسکریین(ع) باید گفت این جنایت صرفا در حق جهان تشیع نبوده، بلکه به کل جهان اسلام و بالا‌تر از آن شخص پیامبر(ص) مربوط می‌شود، زیرا خداوند در قرآن اجر رسالت پیامبر اعظم(ص) را دوستی، محبت و مودت اهل بیت(ع) ایشان قرار داده است، از این رو، این تخریب و توهین به امامین عسکریین(ع)، در حقیقت نادیده گرفتن دستور قرآن و اهانت به شخص پیامبر اکرم(ص) است.

نکته دیگر اینکه این قضیه یعنی گرامیداشت محل دفن بزرگان و شخصیت‌ها مختص شیعه نیست، بلکه در همه ادیان الهی بزرگان و اولیا مورد احترام قرار گرفته‌اند، حتی در کشورهای لائیک که موضوع دین مطرح نبوده و حتی شعار ضددینی دارند همچون شوروی سابق با مرام کمونیستی، قبر، محل ولادت و زندگانی بزرگان خود مانند لنین را گرامی می دارند.

بنابراین، آنها با این جنایت و تخریب، اخلاق و شرف انسانی را مورد حمله قرار دادند. نکته سوم اینکه آنهایی که حرم ائمه(ع) حتی حرم صحابه پیامبر(ص) همچون حجربن عدی و نیز امام نووی از شخصیت‌های بزرگ اهل سنت و نیز قبر مطهر حضرت سکینه دختر امیرمومنان(ع) را ویران کردند، اینها یک روی سکه است و روی دیگر سکه فتاوای ضددینی وهابیت تکفیری است.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 2 اسفند 1393برچسب:حرم عسکریین(ع), | 23:19 | نویسنده : اعضای فعال کانون |